X3M

By Peter Runnestig om X3M

Från Klubbhuset bloggare David Jansson


Eftersom vi just nu har Salming/X3M-tema på Klubbhuset.eu med tävling och frågor från kunderna, så kryddar vi tillställningen med ett litet snack med Peter Runnestig, som är sponsrad av X3M.

Hur är det att vara sponsrad av X3M?
– Det är kanonbra. De har erbjudit mig saker som andra klubbleverantörer. Australien, Schweiz och Canada. Det är ju helt otrolig att få testa på såna saker. De två veckorna i Australien, där vi promotade innebandy och X3M, var grymma.

Vad gillar du bäst bland X3M:s produkter?
 – Jag gillar 3-control-bladet. Det har jag i princip varit med och gjort själv, dessutom. Jag och Magnus Augustsson på Klubbhuset har ritat det.

Hur är det att få vara delaktig även i produktskapandet?
– Det har varit väldigt kul. Jag har varit med och fixat framförallt med bladen, men även lite med skaften och grepplindorna. Förhoppningsvis hjälper det dem väldigt mycket.

Du har börjat köra en ny Zorro-fint nu. Hur är historien bakom zorro-loopen?
– I början av mitt zorrande, för åtta år sedan, kom jag på den. Den har legat och vilat och göttat sig sedan dess… Jag fick bara för mig att testa den för ett tag sedan, och det har ju gått väldigt bra!

Vilken klubba och vilket blad spelar du själv med? – X3M Ruler. Guldiga 3-controlbladet. Perfekt sticka! Hur många gånger per säsong byter du blad?
– Så sällan som möjligt. Jag gillar att spela med ett blad jag blivit van vid. Någon gång per säsong, bara.

Vad har du för frågor som DU vill ställa till Peter? Maila dem till [email protected] eller skriv en kommentar i bloggen. Vi har tidigare utlovat en bild på Peters hook, och så fort han visar sig här inne på Klubbhuset, så ska vi fota den!

//#44

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Trackback



RSS 2.0