Svar till: Jesper



Mitt svar:

Detta tål att jämföras med ett "Mercedes och Skoda-argument ". Visst de båda har många likheter. Båda är en bil, har fyra hjul och en ratt med en tuta på. Båda rullar framåt och bakåt. Men vad är det som urskiljer dessa två bilar från varandra? Varför är den ena dyrare än den andra? Skoda, vad kan dem skryta med? Snygga bilar? Många hästkrafter? Komfort? Kvalité?

Synonymt med Mercedes inriktar sig iPod till ett segment som efterfrågar kvalité, design och prestanda. Eller?

Tycker man att det är för dyrt med en Merca väljer man en hellre en Skoda, inga konstigheter. Tycker man att Apple i allmänhet men iPods i synnerhet är dyra finns det ju bra och framför allt billigare märken som Dell och Denver. Dem är säkert lika bra.

Men jag säger som John Ruskin en gång sa: "Det är oklokt att betala för mycket, men det kan kosta mer att betala för lite."
Jag föredrar Apple för jag vet vad jag får. Vad Ni väljer är upp till er.
________________

Om jag minns rätt så leder Du med 2 matcher i fifa! 7-5 eller något. Vi kommer hem till Trollhättan inom en snar framtid. Annars får Du se till att komma upp till oss. : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Trackback



RSS 2.0