Mina idoler - Samuel, Benjamin och Ludde

Derbyt igår hade många ansikten - bra och dåliga. Men flest dåliga ur vårat perspektiv. Vi var genomruttna matchen igenom. Jag skulle kunna nämna tusen saker som var fel men som jag nu lagt bakom mig.

Hur som helst så fanns det ljuspunkter under matchen. När det såg som mörkast ut. När all luft hade gått ur en.
Den ljusglimten var några killar i publiken, kanske 8-9 år som konstant skrek och ropa, "Ryan, Ryan, du är bäst". Jag hörde dem matchen igenom och tänkte för mig själv:

Dessa småkillar älskar "idolen" så mycket att att dem struntar i vad det står i matchen. Hur dålig matchen än är. Hur mycket laget än ligger under och förlorar med. Att varken resultat eller prestation egentligen betydde något. Man såg i deras ögon hur häftigt det var att se en "idol" dem sett i filmer att inget annat var intressant. Deras glädje smittar av sig på vem som helst. Deras glädje och entusiasm är fantastisk. Dem ser "idolen" som något större än just resultat och prestation.

Tänk om man kunde ha den inställningen jämt?

Jag ska ta lärdom av detta och jobba mer på att vara som Samuel, Benjamin och Ludde. Att strunta i prestation och resultat. Bara studsa vidare för kärleken till något större. I mitt fall - innebandy.

Kommentarer
Postat av: Inga-Lill Johansson

Det var många killar i publiken som såg upp till dig. Vissa killar vill till och med heta som dig. Kör på och hjälp Axberg kvar i division 2!

2009-01-24 @ 11:50:11
Postat av: Hasse Andersson

Samuel var en av killarna som fick dej som idol när du medverkade som hemlig gäst på Linus 8-års kalas i höstas.

Ryan,du är världsbäst på att underhålla både på och utanför banan.

Hasse & Linus

2009-01-24 @ 23:53:10
Postat av: Runnerstick

Här kommer lite länkar från de senaste av mina matcher. ett nytt trick jag kommit på.. vet inte varför. Eller nytt trick vet jag inte men har kommit på att det är ganska effektivt.



http://warbergic.se/video/default.asp?ID=0&playid=9320090126.flv&kat=&widescreen=True 35 sekunder in i filmen.



http://www.youtube.com/watch?v=XxHFpFqnpnw



http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?&d=75398&a=1386094 efter ca 1:55



Se och lär.. ;)

2009-01-26 @ 15:06:39
Postat av: Ryan

Jag minns Samuel. Han var den som ropa mest.

Hoppas allt är gott med Er!



Hälsa Linus så mycket från mig!

2009-01-26 @ 17:10:34
URL: http://ryanh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

Trackback



RSS 2.0