Min älskade flickvän

Hon brukar blogga om hur nördig jag är. Då nämner hon bland annat att jag helst läser Illustrerad vetenskap, att jag läser ekonominyheter varjekväll innan jag går och lägger mig eller att jag kan ha 30 minuters föreläsning om "det gyllene snittet" vid parmiddagar. Jag kan tycka att hon överdriver lite. För så är det inte.

Har märkt efter att vi snart bott ihop i över sex månader, att hon har en del egenskaper hon också. Absolut inga saker som jag stör mig på snarare tycker är mysigt och karrakteristiskt henne.

Saker hon gör är, stänger sällan dörrar efter sig, lämnar alltid efter glas och kaffemuggar, stänger aldrig locken shampooflaskor. Det är inga konstigheter och det slår liksom aldrig fel - man vet vad man har att vänta sig när man kommer hem.



Som sagt är det inget jag stör mig på. Hon är absolut det bästa man kan tänka sig. På alla sätt. Jag kan inte trivas bättre i hennes sällskap än vad jag gör. Jag är fantastiskt lottad över att ha träffat henne.

Hon är min stora kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Trackback



RSS 2.0