Spelarintervju på Axbergs hemsida

Inför matchen

Intevju med Ryan Halldén Inför matchen mot Craftstadens IBK

Fråga 1: I din första match i en Axberg tröja hemma mot Sävsjö, stod det 0-4 efter matchens första 11 spelade minuter och såg ganska mörk ut får man erkänna. Men sedan svarade just Du för en otrolig prestation i 3:e periodens "mirakelupphämtning" med ett äkta hattrick! Berätta med egna ord vad som gick genom ditt huvud.

RH: Jag tänke inte så mycket utan hade på känn att målen skulle komma. Och det visade sig att jag hade turen att få göra 3 mål i slutet, men prestationen låg inte i mina mål utan i lagets insats, både i andra- och tredjeperioden.

Fråga 2: Som sagt var har du gjort stor succé så här långt; med endast 2 matchar har du redan hunnit göra 5 mål, vilket är 25 % bättre i snitt än seriens poängligaledare. Hur ser du din roll framöver i Axbergs IF?

RH: Det är inte varje dag man är näst äldst i ett lag - och jag har enligt den tragiska "innebandyfilosofin" näst mest rutin. Så visst, kan jag bidra med rutin är det väl positivt. Men det brukar generellt sett generera i att personer får speltid oavsett hur dåliga dem är i en match. Jag ser min roll lika viktig som dem som spelar i 4:e-linan, alla utgör en viktig kugge i ett lag. Bara för att man har ett "namn" och spelat några år mer ska man inte per automatik få stjärnstatus och spela hela tiden. Allt handlar om hur man presterar i dagsläget - och det är något jag tycker många tränare borde gå mer på. Min roll är att få killarna att känna att jag står på deras nivå och spelar efter samma principer.

Fråga 3: Just nu när en tredjedel av säsongen har spelats, befinner Axberg på en sjunde plats med 10p i Herrar Division 2 Mellersta Svealand, men bara en poäng över kvalstrecket (9p). Ledningens målsättning är att ligger med lite säkrare marginal över mitten vid säsongens slut. Tror du att vi når dit?

RH: Jag tror inte, jag vet att Axberg Innebandy når dit.


Alla spelare svarar på dessa tre återstående frågor:

Fråga 4: Hur är det med dagsformen?

RH: Dagsformen är O.K - men jag vet att jag kan mycket mer. Med det förtroendet jag fått av Björling (tränaren) växer jag för varje match, tillskillnad från de senaste 3 säsongerna där det snarare vart tvärtom.


Fråga 5: Vad har du för målsättningar i innebandy?

RH: Långsiktigt är det att nå elitserien, självklart. Stannar jag i Axberg Innebandy säsongen ut siktar jag på att göra flest mål i serien. Men det mest fundamentala är att jag ska finna glädjen i innebandyn igen, utan den blir det lätt destruktivt och då kommer man inte långt, oavsett hur talangfull man är. Björling och killarna i Axberg har gjort att jag hittat tillbaka till glädjen igen.

Fråga 6: På en spelledig lördag eller söndag, vad gör du?

RH: Helst drar jag ihop ett gäng polare och lirar lite smålagspel - annars väljer jag gärna att spendera tiden med att sticka tröjor eller mecka med EPA-traktorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Trackback



RSS 2.0