Jag har tydligen ticks


Detta är mitt tick...

Oskar och jag satt idag på ett jobb-möte.
I bilen efter mötet:

Oskar: Vet Du att Du har ticks?
Jag: Är det sant?!
Oskar: Ja - Du gör så här med händerna hela tiden när Du pratar.
Det är någon form av ticks.
Jag: Jag tänker inte på vad jag gör när jag är lite nervös och pratar.
Oskar: Nej jag märker det.
Tystnad...
Oskar: Jag har haft ticks jag också.
Oskar: Jag klickade alltid på pennor.
Jag: Det gör jag fortfarande.

Snällt av Oskar att försöka mildra situationen genom att säga att han också lidit av denna syndrom. Samtidigt har jag nu blivit varse att jag lider av något jag verkligen inte trodde jag hade.

Men jag tar med mig detta och fortsättningsvis ska jag tänka efter extra noga när jag är nervös och ska tala.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Trackback



RSS 2.0