En text mitt i natten

Sitter återigen i mörkret för mig själv med tre värmeljus skimrandes på bordet. Klockan är 03.33 - är det nu man får önska sig något? Då önskar jag att mina nya inneskor inkommer till Stadium idag. 3 veckor sedan dem specialbeställdes från Tyskland.

I skrivandes stund ligger älskling lika stilla i sängen som för 3 timmar och 35 minuter sedan. Jag tittade till henne förut för att intyga mig själv att hon andades. Det är fantastiskt oroande när hon aldrig rör sig. Hur är det möjligt?

Nu tänker Ni "Vad f*n gör Du uppe så här sent?!". Så hade jag tänkt i alla fall. Jag ska berätta för Er, mina tragiska läsare. Varför jag är uppe så här dags beror på att datorn var inte helt i sin ordning vid normal läggdags-tid. Datorn blev angripen av Spyware och något Adware program tidigare ikväll men vilka jag nu lyckats ta bort. Konstigt nog har inte virusprogramet quaratine:at dem som det borde göra. Allt fick utföras manuellt.
Gates, Microsoft, XP, Vista - bara skit, om Ni frågar mig.

Jag får konstigt nog en panikkänsla eller kanske mer en ångestkänsla när jag inte tar-i-tu med tekninska problem omedelbart, det går liksom inte att släppa och "ta det imorgon" som älskling, pedagoiskt, försöker intala mig att göra.
Jag ska snart duna in för det ser fantastiskt behagligt ut brevid henne. Hon syns knappt under alla duntäcken och kuddar men å andra sidan är hon inte så stor - min lilla flickvän.

Imorgon är en ny dag med nya åtaganden. Till helgen väntar bortamatch i Jönköping. Östra står för motståndet - dem sägs vara bra men jag tror vi tar hem 3 pinnar.

ZzZzzov gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Trackback



RSS 2.0