Nationell vädjan I guess



Måste ta tillfälle i akt och belysa detta med dagens bensinpris. Det verkar tillsynes inte finnas något tak för hur högt priset kan komma att bli. Råoljepriset plus de skatter om koldioxidutsläpp o.s.v  gör att priset går upp, upp och upp.
Jag som nyligen skaffat bil har inte märkt av dessa prishöjningar så markant. Ännu. Men jag kommer väl inse inom en snar framtid att det kommer kosta att färdas med bil.

Grunden till detta inlägg är att jag fått 3 olika SMS denna vecka från 3 helt oberoende källor - om att man inte ska tanka mellan 23-26 maj. Antar att detta är en nationell vädjan att om försöka påverka, visa att man "sätter ner foten" samt visar "staten" och oljebolagen att man inte kan höja priset på bensinen hur som helst utan att det får konsekvenser.

Men räcker denna enligt mig tafatta handling för att påverka detta som kan jämföras med en snöboll som rullar ner för ett snöberg? Dem säger att man ska möta hårt mot hårt. Men jag är ytterst tveksam.

Men visst; jag gör som "alla andra", så får vi se vart det leder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Trackback



RSS 2.0