Robert "Standalisering" Frisk

Eftersom jag jobbar natt så händer det att vi ofta lyssnar på Vaken med P3 och P4.
Det kan vara relativt underhållande ibland (med betoning på relativt). Men allt för ofta är det precis vad det inte är.image305

I förrgår natt blev jag tokig på programledaren Robert Frisk. En homosuexuell-dalmas som enligt mig har grova talfel. Han kan varken korrekt svenska eller uttala ord rätt. Jobbar man i ett yrke där ens tal och röst är betonande så bör man kunna tala och framförallt uttala ord rätt.

Det var det sistnämnda jag blev tokig på.
Robert Frisk, 33 år från Dalarna, helsvensk i mina ögon - med ett mindre ordförråd än Dogge Doggelito.

Han verkligen våldsförde sig på  ordet: Standardisering.
Han var så nöjd med sitt påhittade ord att han han hela tiden upprepade det som en bebis som precis lärt sig säga "Dadda" och tror att det är det korrekta ordet för pappa. 

Jag blir sällan upprörd över saker, men denna natt slog det slint. Jag blev så arg att jag skickade iväg ett mail där jag skrev:

to: [email protected]
from: [email protected]
time/date: 03:34, 4 mars.

Till "Talfels-Robban":

Finns inget som heter "Standalisering".
Det vet alla. Även Du Robban. 
Uttala ord korrekt och vidga ditt ordförråd - för allas trevnad.
Tack på förhand.

Med bästa hälsningar

[email protected]


Tyvärr fick jag inget svar. Det var nog lika bra för han lider säkert av stavproblem också. Stackarn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Trackback



RSS 2.0