Morgonens busshändelse

Jag har slutat jobbet. Vet att jag har gått för sent från jobbet för att hinna med den tänkta bussen. Jag går extra sakta för att slippa sitta och vänta så länge på nästa buss. Jag ser bussen komma i tid. Jag tänker: Jag går ännu saktare.
Bussen anländer till hållplatsen några hundra meter från mig. Jag tänker: Hade jag gått raskt hade jag lätt hunnit, f*n.
Bara för det sänker jag ännu mer på min gånghastighet. Bara för att.
Bussen står vid busshållplatsen. Jag närmar mig. Bussen står fortfarande vid busshållplatsen. Jag börjar närma mig bussen duktigt. Jag tänker: F*n, vad gör bussen? Skitsamma, jag hinner inte i alla fall.
Jag går lite till. Nu skit-skitsakta. Bussen står kvar. Jag tänker: Vaf*n, är det läge att kubba de sista 100 metrarna?!
Jag tänker igen: Nej, det är det inte.
Men bussen står fortfarande kvar. Konstigt. Nu har jag kommit så nära och gått så sakta att det vore pinsamt om bussen åkte. 30 meter kvar till bussen. Jag tar upp telefonen för att ta fram SMS-biljetten. Jag tänker: F*n vad soft, jag hinner tamejfan - trots att jag gick sjukt sakta.
Jag tittar upp från mobilen. Bussen åker! Jag stod 20 meter ifrån.
Jag tänkte: Din sopa, hade Du gått i vanlig takt hade Du hunnit.
Och nu fick jag sitta extra länge och vänta.

Ska aldrig mer åka buss. Punkt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha! Ryan du är söt!

2008-02-08 @ 08:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:

Trackback



RSS 2.0