Svensk Maffia

image403

Ur boken Svensk Maffia, skriven av Lasse Wierup och Matti Larsson:

"Jag svalde den här romantiserade bilden och tyckte det var skitcoolt att vara med i en mc-klubb som inte bara var något man hängde med på helgerna, utan som var till hundra procent och där folk skulle ställa upp oavsett vad som hände. Det var ett slags önskan att tillhöra något som var större än en själv".

Så säger "Tony" som är intervjuad i boken Svensk Maffia. "Tony" är en av många svenska medlemmar som lämnat Hells Angels sedan starten 1993.


Läser just nu Svensk Maffia. Det är en kartläggning av alla kriminella grupperingar i vårat avlånga land. 
Väldigt intressant. Den har väckt mina tidigare latenta åsikter om det svenska rättsväsendet till liv.
Arg och förundrad blir jag av det jag hittills läst. Enligt boken är Göteborg gängens "Mecka". Rent procentuellt är det störst risk att hamna i onåd med dessa typer just där.

Läs den gott folk. Jag rekomenderar den skarpt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Trackback



RSS 2.0