När hon ligger där brevid mig

Många sover med öppen eller dreglande mun, alldeles för många snarkar, en del sover med halvöppna ögon, vissa ser ut som tjuriga lik (jag tror jag tillhör denna kategori), vissa ger ifrån sig konstiga ljud genom näsan, pratar samt sparkar i sömnen, listan kan göras lång - vi alla har våra olika aktiviteter och sätt.

Dock känner jag en person som inte gör något av föregående. Denne person är min älskade flickvän Sara.
Hon är den mest ljudlösa, stillaliggande människa jag sovit brevid. När jag får äran att sova vid hennes sida kan jag ibland vakna upp av att hon ligger tätt intill och med huvudet på mitt bröst. Och vid dessa tillfällen brukar jag tänka,  "Har hon dött?". Jag hinner bli orolig en kort sekund innan jag märker att hon rör på sig - dock med extremt små små rörelser. Andningen är så lugn och så ljudlös att jag blir lika förundrad varje gång.
Jag har aldrig vaknat av att hon rört på sig, snarkat eller gjort något annat som stört min sömn.

Men.

Det som slår mig mest och väcker min djupaste förundran är vyn. Rent generellt är människor fula när dem sover.
Men Sara är, med handen på hjärtat det snyggaste, om inte det sexigaste jag skådat. (Även när hon är vaken så klart!)
Jag vet att jag är kritisk med utseende vid alla tillfällen och stadier, men jag finner varken något stadie eller något tillfälle då hon ser dålig ut. Jag kan komma på mig själv leta fel hos människor och finner allt för ofta defekter. Men hos henne kan jag inte hitta några.

Oftast vaknar jag före henne på mornarna och kan då ligga i timmar och beundra denna vackra sak liggandes intill mig. Sedan när hon vaknar och ser mig tittandes på henne som ett psyk , får jag utskällningen - som väntat. Hon har nämligen klargjort vid ett X-antal gånger att jag inte får titta på henne när hon sover. Men jag kan inte hjälpa det - det är oundvikligt.

Hur som haver tror jag dock inte detta är ömsesidigt, då jag sett kort på mig själv sovandes. Och det mina damer och herrar, är verkligen inte en vacker syn, tillskillnad från detta:

image391

Det jag egentligen och bara ville säga är att jag älskar att sova med henne.
Basånivet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad söt text :)

2008-04-15 @ 03:41:37

Kommentera inlägget här:

Namn:

Trackback



RSS 2.0