I'll stand by You

Skönt, skönt, skönt. Det är precis det man känner efter en 45 minuters joggingrunda runt typ hela stan. Har precis sprungit - för att vara exakt - skiten ur mig. Allt för att få ut min frustration riktad mot mig själv. Jag har hunnit tänka på vad som skett och ser allt mycket klarare. Jag inser vad jag gjort och det ur olika aspekter är inte acceptabelt. Även fast det kanske inte var någon stor grej.


Enligt mig finns det fyra fundamentala principer för att få ett fungerande förhållande. Dessa är tillit, förståelse, kommunikation och respekt. Så fort något går snett i ett förhållande är jag tusen procent säker på att man kan relatera till dessa fyra saker.
Och jag har varit med om allt för många gånger där individer inte lever upp till dessa - dvs inte ens varit i närheten.
Men Du står över alla dessa. Du är den enda människan jag känner som står över mig i denna fråga.

Tror alla människor strävar efter perfektion i allt, jag vet i alla fall att jag gör det. Och gör man det måste man vara självkritisk. Jag brukar säga att idioter är dem som inte vet att dem är idioter.

Jag ser mitt agerande som ett stort misslyckande. Dels för att jag svikit mig själv i min strävan och dels för att jag sårat den personen som betyder väldigt mycket för mig, det är det som grämer mig mest.

Men konflikter är till för att lär sig av, så av kärlek , respekt och insikt är detta en situation som inte kommer inträffa igen.


Du är allt - mitt allt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tja. Nu måste du berätta, har du varit i Kanada och promotat för innebandy? Jäkligt häftigt i så fall. Nu vet jag inte vem du är, du får ursäkta, men tydligen asgrym på innebandy! Jag har också spelat rätt länge (inte alls högt i divisionerna) och sitter i samma sits som du, dvs vet inte om jag ska fortsätta med det. Måste i så fall börja i ny klubb. Jaja grym blogg by the way! Hare

2008-04-14 @ 01:52:22
URL: http://johanlindh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

Trackback



RSS 2.0