Inte av med oskulden ännu

Har Ni någon gång varit med om att någon försökt lära Er något Ni redan vet och tagit lite illa vid?
Då är det ett yppeligt läge att bruka uttrycket "Inte lära pappa knulla" eller  "Inte lära mamma...". Ni fattar.

Jag har inte haft läget att testa denna för mig nya fras ännu - förens igår då, under matchen.
Då sa någon; "Testa att göra så här när Du kommer i den situationen". För mig var det solklart redan innan personen yttrade sig. Nio av tio gånger gör jag bort killen i just den situationen. Det var konstruktiv och välmenande tänker Ni. Men äntligen tänkte jag, det här kan bli kul.
Då - just då, var jag  på väg att häva ur mig denna orginella men så sanna fras, men fick hejda mig för att personen i fråga hade ju tagit detta så fel. Dels var personen äldre än mig och dels att jag som yngre pratar "farsor" med denne skulle uppfattas som en förolämpning. Så jag sa ingenting - utan nickade med ett leende. Personen menade ändå väl. 

Men jag var ju så nära - riktigt jävla nära.

image142

Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha. :D

2007-10-08 @ 17:39:34
URL: http://emziemz.blogg.se
Postat av: rooni

ryan is back on the blogg :)
välkommen tillbaka, hehe!

2007-10-08 @ 18:13:20
URL: http://rooni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

Trackback



RSS 2.0