Gudarna måste vara tokiga - eller rättare sagt Oskar.

15 juli '07.

Svar på Oskars inlägg:

Vad händer!
Jag ber min käre vän Oskar att kolla upp när vi ska till Mallis, oturligt  visar det sig att Ving är stängt, då han och Sebbe väl hasar sig upp på stan och kollar upp Resan (Resan med stort "R", ja). Ving som är våran stabila Mallis-leverantör sviker oss, eller?
Det visar sig att de beger sig till Fritidsresor där de kollar upp andra alternativ. Här måste jag sätta ner foten, ta mitt ansvar och säga vad jag tycker.
Jag får dålig smak i käften, rent ut sagt när jag hör att Oskar - den mest festtrogne vän man kan ringa klockan 01.00 på en söndag (läs måndag), i mina ögon sett överväger andra alternativ. Alcudia, visst Oskar det låter trevligt, om man är 79 bast och termen "böjer" endast används då man tappat löständerna på badrumsgolvet. En Oskar som inte befinner sig på Mallorca Magaluf en sommarnatt i augusti; med en drink i ena handen samt en norsk jente i andra, är lika fel som det är på Rafael Nadals kalsonger* - alltså, helt åt helvete fel.

Hittade en artikel som jämförde Alcudia och Magaluf.  
http://www.aftonbladet.se/vss/resor/story/0,2789,309556,00.html.

I korthet kan jag väl säga att Magaluf inte är så illa som det beskrivs i artikeln. Men stämmer det om Alcudia dricker jag nog hellre kiss än åker dit.

Imorgon är det snacket Oskar. Jag har redan ställt klockan.
God natt!


R.

* Har sökt föbrilt genom hela internet efter en bild då Nadal drar sig i fillingarna - men med negativt resultat. Tennis-folket vill väl inte smutsa ner sin gullegris.


Kommentarer
Postat av: Oskar

Men Du... ...det är mer skillnad på Nina Jakobsons Alcudia och verkligehetens Alcudia än det är på hennes Magaluf och det Magaluf vi upplevt.
Det säger en del.
Jag tror att Alcudia skulle ge oss en riktigt bra vecka. Fråga S, J eller någon annan.

2007-07-15 @ 11:48:25
URL: http://oskarg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

Trackback



RSS 2.0