Slim har 59 miljarder dollar

Nu är mannen som enligt mig skapat "världen" inte längre rikast.
Istället har någon Mexican tagit över tronen, rättare sagt Carlos Slim Helu, han har tydligen 59 miljarder dollar till sitt förfogande, han slår Bill Gates med drygt 1 miljard dollar. Seriöst, man fattar inte hur mycket pengar det är.
Undrar hur man tänker som människa när man har så mycket pengar? Vanliga dödliga tänker säkert:  "Nu säger jag upp mig och slutar tänka på pengar och börjar spenderar". Så tror jag inte dem med mycket pengar tänker.
Dem tänker bara på att kunna göra ännu mer cashmoooney. Tror även att det är lättare att göra pengar när man har pengar. Eller tror gör jag inte - det är så!

image73

Jag säger så här:
Man ska aldrig nöja sig med det som är bra, man ska alltid sträva efter det som är bättre. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Trackback



RSS 2.0