En till grej jag stört mig på

Jag har tänkt på vissa grejer gällande medier.

Att all terrorism får ett stort medieutrymme världen över.
Och det är inte konstigt egentligen - världen suktar efter att få reda på om terrorismen knackar på dörren.

Men. Jag tycker att vissa medier nästintill uppmanar terrorism. Rätt mig gärna om jag har fel, men är det inte alltid en kanal som alltid är först med att visa terrorister in action. Jag tänker på Al-Jazira . Enligt mig så uppmanar dem indirekt idioter, alltså snubbar som Bin Laden, Sadam eller organisationer som Al-Qaida till att göra alla dessa dåd eftersom dem vet vilken slagkraft det får i TV världen över.

image71

Terroristerna:
"Idag kör vi gubbar! Mustafa Du blev kameraman idag. Sedan drar vi lott om vem som ska köra bussen full med dynamit in i skolan.
Mustafa, glöm inte att skicka in filmen till Al-Jazira sen."

Al-Jazira:
"Tisdag - det var idag Mustafa och grabbarna skulle skicka in en rulle".

Nu överdriver jag duktigt men det känns lite som om dem inte är så oparitska som medier skall vara, känns mer som om det är en direktkanal ut till världen för all terrorverksamhet.
Visst förstår jag att Al-Jazira gör en hel del pengar på att vara först ute med klippen, men jag tror inte att "Mustafa" tänker: "Jag skickar in detta till TV4 Nyheterna". Ni förstår vad jag menar.


Kommentarer
Postat av: Anna

Ryan, jag kan inte göra mer än att holla med.Det är helt klart bara sjukt. Du kanske har hört det förr..
"En terrorist är en frihetskämpe för en annan"
Och nogonstans i den dumma repliken finns det lite sanning. Folk är sjuka!
Synd att det inte bara fanns sona som du här i världen.
Ursäkta mina O:n överallt. Är i Estland har inga A:n med prick po. Haha! Du fattar. Sköt om dig. Puss <3 / Anna

2007-08-09 @ 21:25:42
URL: http://justmeanna.blogg.se
Postat av: Oskar

Nu är vi djupa...

2007-08-10 @ 00:26:50
URL: http://oskarg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

Trackback



RSS 2.0