VARNING TILL KÄNSLIGA LÄSARE!

Igår (fredag) spelade vi bortamatch mot Linköping mitt i natten, typ. Det var en sådan match man helst vill glömma.

Varför ser ni här:


Min vanliga fot.


Min stukade fot.

Det ironiska i detta är att jag stukar foten redan i första bytet - det har alltså knappt hunnit gå 2 minuter av matchen.
Jag åker till Linköping för att endast hoppa över sargen, få iväg ett skott på mål och sedan pang(!) - min fot går ur led och jag stukar den. Jag känner hur den hoppar tillbaka när jag sedan ligger och kvider av smärta. Sjuk känsla.

Jag har alltid sagt att: Just i det ögonblicket man stukar foten innfinner det sig en smärta som inte går att beskriva - har man då en kniv eller pistol i handen just vid det ögonblicket så tvekar man inte en sekund att hellre ta sitt liv än att genomgå den smärtfyllda processen efteråt. 

Denna fredag hade jag hellre spenderat hemma hos min S. som nästintill är dödssjuk.
Ibland prioriterar man bara fel helt enkelt - jävligt fel.

Kommentarer
Postat av: Sebastian

Ser nästan ut som en extra pung. Krya på Er!

2008-11-29 @ 22:06:40
URL: http://sebastiantapognani.blogg.se/
Postat av: Anna

Skulle man vara en myra, hade det varit som att bestiga Mount everest. Alltså om man beslutade sig för att bestiga din bubbla.



Hade jag varit där, hade jag blåst på din fot.

2008-11-30 @ 00:39:11
URL: http://justmeanna.blogg.se/
Postat av: E

Ojdå...har du varit och gjort en X-ray på detdär?..ser ut som att ev. den laterala malleolusen av Fibula skulle kunna vara skadad!

2008-12-01 @ 19:03:40
Postat av: Ryan

Sebastian: Haha den var definitivt lika stor. ; )



Anna: Tack för omtanken.



E: Nej jag har inte varit och röntgat den. Jag tror dock att det var den främre sydesmosligamentet mellan just tibia och fibula som tog mest stryk.

2008-12-03 @ 17:33:51
URL: http://ryanh.blogg.se/
Postat av: Emma

Man kan testa att linda foten direkt när man stukar den, då svullnar den inte upp sådär och man förkortar skadetiden avsevärt...

2008-12-05 @ 21:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:

Trackback



RSS 2.0